Za jako malo vremena “Pet Guards” je došao na dobar glas i priča o njima se raširila gradom. O čemu se radi? Potrebna ti je pouzdana osoba koja će čuvati tvog ljubimca. Na sajtu pronađeš odgovarajućeg čuvara za svog ljubimca u blizini na osnovu fotografija, komentara i opisa. Izabereš željenu uslugu i vremenski period. Nakon toga, očekuješ poziv čuvara sa kojim ćeš se dogovoriti oko detalja čuvanja. To je to.
Porazgovarali smo sa idejnim tvorcima Pet Guards. Kako su uopšte tako mladi ljudi došli na ideju da pokrenu ovakav startap?
Dugo smo se motivisali za ulazak u preduzetničke vode, i sreća je što smo još na drugoj godini fakulteta krenuli sa PetGuardsom, koji (po svemu što smo naučili) smatramo drugim fakultetom. Problem smo uočili kada smo krenuli da tražimo čuvare kućnih ljubimaca preko oglasa. Izgubili smo dva sata, nismo našli rešenje, a u tom periodu su i naši prijatelji odložili letovanje jer nisu imali kome da ostave ljubimca. Sve ovo nas je navelo da se zapitamo zašto tako nešto ne postoji kod nas, nakon čega smo se bacilli u detaljnija istraživanja. Odgovor smo pronašli posle dve godine rada – rekao nam je Stefan.
Prvo su se prijavili na Symorg startup day takmičenje, u junu 2016. godine. Tu su osvojili nagradu i dobili mentorski program ICT huba, kao i korišćenje njihovog prostora za rad. To im je bila dobra polazna tačka. U tom trenutku su imali samo biznis plan i prezentaciju.
– U početku smo se finansirali iz sopstvenih izvora, nije nam bilo potrebno mnogo novca jer smo sajt sami pravili. Jedna od zabluda je da morate imati dosta novca za pokretanje startupa. Od samog početka pratili smo lean metodologiju što nam je dosta pomoglo da što pre krenemo sa radom. Dosta vremena nam je bilo potrebno da dođemo do prvog korisnika, a u to vreme koristili smo sve kanale promocije, od flajera u parkovima do Facebook kampanja – priča Stefan.
I sad dolazimo do najvažnijeg pitanja. Kako su uspeli da steknu poverenje ljudi? Odnos prema ljubimcima je vrlo specifičan, ljudi ih često tretiraju kao svoju decu, pa je automatski jako teško steći poverenje.
– To je bio jedan od većih izazova kada smo krenuli sa radom. Trudimo se da ponudimo najbolje čuvare, odgovorne ljubitelje životinja koje će ljubimac odmah zavoleti. Tako našu selekciju prođe samo 10 posto prijavljenih čuvara. Tokom čuvanja vlasnici dobijaju fotografije i izveštaje po svojoj meri, a kada su u pitanju duža čuvanja organizujemo i tzv. probna čuvanja na kojima čuvar može da proceni kako će se slagati sa ljubimcem – objasnili su nam. Selekcija čuvara se vrši tako što zainteresovani mladi ljudi popune prijavu na sajtu. Ta prijava je opširna I samo najozbiljniji kandidati je popune do kraja. Prijave se pregledaju na svake dve to tri nedelje I izabere se samo 20 odsto najboljih. Nije dovoljna samo ljubav prema životinjama da bi se ušlo u uži izbor, već I spremnost da odgovorno I profi obavljaju posao. Poslednji korak su intervjui koji prođe samo 10 odsto od početnog broja prijavljenih. Baš zbog ovako stroge selekcije, korisnici znaju da kada ostave ljubimca kod njih, znaju da je on u sigurnim rukama i da će im se vratiti podjednako ili čak i srećniji od trenutka dolaska kod čuvara.
Mogu li danas mladi ljudi koji rade u Pet Guards normalno da žive od svog posla? Kakvi su im planovi?
– Danas, dve godine od početne ideje o Petguards-u, možemo reći da nekolicina naših čuvara preko nas ostvaruje glavni mesečni prihod, dok ostatak čuvara ostvaruje honorarni mesečni prihod. Svaki čuvar ima priliku da radi koliko želi pa shodno tome i njihovi prihodi variraju. Što se tiče nas osnivača, mi nemamo još uvek prihode, ali nama je najbitnije da se ideja proširi i da postanemo sinonim za uspešno čuvanje ljubimaca u Srbiji i okolini pa će i benefiti doći. Planovi su da pokrenemo Petguards u državama u okruženju dok u isto vreme unapređujemo i širimo uslugu u Srbiji – zaključio je Stefan.